5 Eylül 2013 Perşembe

pencere önü fesleğeni


Ceneviz Fesleğeni


şu hayatta en gıcık olduğum şeylerden biri, pazarda görünce bir heves bir sürü yeşillik aldıktan sonra üşenip bir türlü onları kullanmamak ve tam kullanmaya karar verdiğinde de bozulmuş olmaları. evde yeşillik yetiştirmek isteğimin en en en önemli sebebi bu. istediğin zaman, istediğin kadarını koparma fikri çok hoşuma gidiyor.

çimlenen fesleğenlerim
haftasonu kompost karışımının gerektiği kıvama gelmesini bekleyemeceğimi, artık sabrımın taştığını anlayınca birkaç tane saksı aldım. fidanlıklarda satılan torf toprağından büyük bir saksıya koydum. toprağı düzleştirdim -böylece tohumların hepsi oyuk kısımlara düşmüyor- ve ilk olarak ceneviz fesleğenini denemek istedim. pakette ceneviz yazmıyordu ama google oradan geldiğini söyledi. küçük yapraklı fesleğen marketlerde bile satılıyor ama ben büyük yapraklısını seviyorum.

tohumları toprağın üstüne serpiştirdikten sonra bir su şişesinin plastik kapağına bıçakla delikler açıp içine su doldurdum. toprağa suyu direkt dökmemek gerekiyor. -kompostu da böyle nemlendiriyorsunuz gerekirse.-

bu işlemleri pazar akşamı yapmıştım. dün akşam bir sürü tohumun çimlendiğini gördüm. yani tam üç günde işlem tamam. insan nasıl seviniyor anlatamam. sanki newyork times'da yazım yayınlanmış öyle bir sevinç. sanırım küçük tohumlarla çok daha kısa sürüyor çimlenme süreci. umarım büyümeleri de bu kadar çabuk olur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder