6 Eylül 2013 Cuma

bayram hediyesi olarak çimlenmiş kişniş tohumları


Bayram hediyelerim

6 eylül'de tutup da kurban bayramından, hediyeden bahsetmek biraz ayıp geliyor ancak öte yandan da dünümüz ve bugünümüz o kadar çok pislikle dolu ki, bu şekilde düşünmeye başladığım an ajandamda bloga yazı yazacak gün bulamayabilirim. her neyse.

kurban bayramı yaklaşıyor. sevgili defne bir önceki bayram yazısında abuk subuk hediyeler alıp saçma harcamalar yapmak yerine, tohum ve yemek tarifi hediye etmekten bahsetmişti. onun fikrinden hareketle ben de sevdiklerime tohum yerine, çimlenmiş tohum hediye etmeye karar verdim. tam bu işe uygun küçük şirin saksılarım vardı ve kişnişin bu işe en uygun bitki olduğuna karar verdim.

türk yemeklerinde çok kullanılmadığı için pek yetiştirilmiyor oysa harikulade bir tadı ve kokusu var. iran mutfağının da çok önemli bir parçasıymış hatta. bizde tohum hali satılıyor genelde, bitkisi zor bulunuyor. bulununca da saçma bir fiyatı oluyor. tohumunu bulmak çok kolay. marketlerde veya aktarlarda satılıyor. ekmeden once bir kısmını ikiye bölmek faydalı oluyormuş. bölünenler erken çimleniyor, bütün olanlar daha sonra çimleniyormus. boylece bir kısmını kullandıktan kısa bir sure sonra yenileri de kullanıma hazır oluyor.

aynen fesleğen tohumlarını ekerken yaptığım gibi önce saksılara torf toprağından doldurdum, tohumları koymadan once toprağı kapağı delikli plastik şişemle nemlendirdim, elimle düzleştirdim, göz kararı biraz tohum yerleştirdim en üste. yani o büyüklükteki saksının kaç kişinişi yetiştirebileceğini düşünüyorsanız o kadar tohum.  saksıyı streç bir filmle kaplarsanız da sera etkisi yapıyormuş. youtube videolarında hep öyle yapıyorlar. daha çabuk çimlenmesini sağlıyor sanırım. bundan sonra her gün toprağı kontrol edip, kuruduysa biraz nemlendireceksiniz. herhalde çimlenmeleri 8-10 gun alıyormuş.

bakalım olaylar nasıl gelişecek ve bu hediyeler kime gidecek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder